Rabu, 12 Jun 2013

KERINDUAN RASULULLAH SAW



Sahabat Hikmah...
Dalam sebuah riwayat Rasulullah salallaahu 'alaihi wa sallam mengungkapka kepada para sahabatnya ketika sedang duduk:
"Aku rindu... Aku rindu..."

Dan sahabatpun bertanya, "Kepada siapa engkau rindu ya Rasulullah?,"

"Aku rindu kepada saudara-saudaraku.."

... "Bukankah kami ini saudara-saudaramu? Ya Rasulullah?"

"Kamu sahabat-sahabatku dan Aku mencintai kamu, namun Aku Rindu kepada saudara-saudaraku"

.... Sahabat makin tidak sabar dan bertanya lagi, "Siapa mereka ya Rasulullah yang Engkau panggil mereka dengan sebutan Saudaramu dan Engkau Rindukan itu?"

Rasulullah saw menjawab.. "Mereka adalah ummatku kelak yang belum pernah melihat wajahku, belum pernah bertemu denganku, belum pernah berbincang-bincang denganku tapi mereka merindukanku, mereka melanjutkan perjuanganku dan tak jarang mereka menitiskan airmata kerana menahan rindu padaku, Aku rindu pada mereka dan Aku ingin bertemu dengan mereka.."

Salam bagimu Wahai Rasulullah
Salam bagimu Wahai Kekasih Allah,
Salam bagimu wahai kekasih kami..
Turut bergembira atas kelahiran Manusia Suci yang Kerananya diciptakanya 'Alam semesta beserta isinya.

اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سيّدنامُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ سيّدنا مُحَمَّدٍ

Allahumma salli alaa saidina Muhammad wa alaa ali wassahbihhi wabaarrik wasallim'.